شنبه 15 اردیبهشت 1403

 

 

کامران جعفری :

جوالدوز ورزشی دردهای بی پایان فوتبال وبقال محله ما !!
 

کامران جعفری تهیه کننده ، گوینده و گزارشگر رسانه ملی :

جوالدوز ورزشی  دردهای بی پایان فوتبال  وبقال محله ما !!

 

 
 
 
 
سرویس فرهنگی ، ورزشی موج برنا - بنگاههای اقتصادی فعالیتی گسترده دارند و یکی از بخشهای مهم آن فرهنگ سازی ، اشتغال زایی و ایجاد نشاط و پرکردن اوقات فراغت است . فوتبال به شکل کلی و باشگاههای به عنوان بنگاههای اقتصادی می توانند در این سه مقوله مهم تاثیرگذار باشند و امروز در دنیا به عنوان یک حرفه و صنعت پولساز معرفی شده که طیف عظیمی در این مقوله مشغول فعالیت و گذران زندگی هستند .
ااما مقوله بنگاههای اقتصادی و اقتصاد پولساز در فوتبال اتفاق نیفتاده و همچنان در فرهنگ سازی دچار نخسان و ضعفهای عمده ای است که نگاه ویژه ای را می طلبد و امید می رود فرهنگ استفاده بهینه از این صنعت ، هواداری و جابجایی بازیکن و مارکتینگ این حرفه جایگاه خود را بیابد .
حوادثروی سکوهای هواداری ، در بازیها ، بیرون از بازی و حتی فضای مجازی بسیار نگران کننده شده ، التیماتمهای کنفدراسیون آسیا ، کمیته های اخلاق و انضباطی از سوی دیگر لزوم ورود دستگاههای نظارتی را بیشتر از پیش ضروری و الزامی می سازد . کارشناسان ورزشی هم دراین خصوص اظهار نظرهایی داشتند که مرور آنها الی از لطف نیست .

کامران جعفری تهیه کننده ، گوینده و گزارشگر رسانه ملی : جوالدوز ورزشی  دردهای بی پایان فوتبال  وبقال محله ما !!

به قلم کامران جعفری 
Image result for ‫کامران جعفری گزارشگر فوتبال‬‎Image result for ‫کامران جعفری گزارشگر فوتبال‬‎
 
 👤به قلم کامران جعفری 
تهیه کننده وگزارشگر ورزش وعضو خانه مطبوعات 
 
💛 جمعه 6 اردیبهشت 98  عوامل اورژانس استادیوم آزادی ،بعد از اتمام بازی پرسپولیس با سپاهان وپس از  تخلیه سکوهای ورزشگاه در طبقه دوم  مشغول  ریکاوری یکی از تماشاگران بدحال بودند .
 
پس از دقایقی رئیس اورژانس تهران پرده از  زوایای  زیرپوستی فوتبال ایران برداشت و  از عمق رکود فرهنگی ورزش ماپرده برداری کرد .
 
وی  گفت:« بازی سپاهان و پرسپولیس یک کشته داده ، ۲۴۵ نفر مصدوم شده اند و  ۴۴ نفر در  مراکز درمانی بستری هستند !
عجب !
پس بقال محله ما دراین فوتبال چه کاره است ؟
 
آشفته بازاری که درفوتبال ما حاکم شده  نتیجه چیده شدن پازل های اشتباه از (آدمهای اشتباهی)  و استفاده نکردن  از متخصصان کاربلد خارج از گوداست ! 
 
 بقال محله ما آدم بسیارخوبی است  ولی او وامثال او درفوتبال چه کارمی کنند؟ 
این بنده های خدارا  بفرستید سر جای تخصصی خودشان  چون آنها  در شناختن ماست و شیر وخرما و سبزی تخصص دارند نه توپ و تور و سوت ودلال و سکو و داور و مربی وغیره 
این همه  مربی Aواین همه مدرس و دانشجوی فوق لیسانس ودکترای ورزش در دانشکده های تربیت بدنی ما فارغ التحصیل می شوند .
 
پس اینها به کجا می روند و در هیاتهای فوتبال استان ها  وفدراسیون فوتبال چه نقشی دارند ؟
 
 💔دلال هایی که فوتبال ایران رابغل  کرده اند و حاضرند مجانی کار کنند وحتی حاضرند پول خرج کنندتادیده شوند چه گلی به سرفوتبال می زنند؟  همان ها که  در پشت دست با بازیکنها و کارشناسها و مربیان و لیدرها  وغیره  باند تشکیل داده و معامله های پنهان دارند و پدر فوتبال ایران را درآورده اند....
شناسایی این مارمولکها از عهده بقال محله ما برنمی آید !
 
بخشی از دردهای اخیر و کشته دادن بازی سپاهان وپرسپولیس تقصیر دلال های فوتبال هم  هست  ،همان دلالهایی که بابت حذف  برنامه 90 با دمشان گردو می شکنند و نیک می دانند که هرگندی بزنند فعلا  نودی نیست که مورا از ماست بکشد !
این فوتبال یک آدم جگر دار از جنس  عادل فردوسی پور می خواهد تا دلال ها غلاف کنند وگرنه بقال محله ما که از سوت وتوپ وتور چیزی
نمی داند .
💜 ما متاسفانه از حوادث تلخ فوتبال  عبرت نمی گیریم وبابت آنها اتاق فکر تشکیل نمی دهیم ونتیجه این می شود که حوادث تلخ را دوباره درابعادتلخ تر تجربه می کنیم !
....فرهنگ سازی درفوتبال آدم خودش را می طلبد !
این فوتبال با (تو توی تلویزیونی )  و( ستاره مربع ) کشته وزخمی  می دهد چون:" تا ثریا می رود دیوارکج !"
لطفا این را درک کنید ...ممنونم
#kamran.jafari.golrokh

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna